A fotó

A jó fényképezőgép elengedhetetlen a tökéletes kép elkészítéséhez. A tökéletes képek viszont kiállításra kerülnek, hisz neves fotóművészek készítik őket. A remek tárgyfotók és termékfotók, nem tökéletesek, viszont félig már el is adják magát a terméket. Ez a szándékunk. Remek fotók készítése a termékekről. A jól megválasztott fény, a megfelelő felbontás, és az előnyös háttér – mely szerintünk a fehér – mindenképpen sokat számít egy termék webáruházban történő értékesítésekor. A vevőknek szinte látatlanban kell dönteniük egy-egy áru megvételéről. Ami a rendelkezésükre áll a kép, és a termékleírás, mely jobb esetben körülírást, rosszabb esetben csak száraz tényadatokat tartalmaz. Tehát a vásárló sok esetben legfőképpen a képre van utalva. Minél több kép készül az adott termékről annál inkább szemügyre tudja venni az webáruházban nézelődő, és az adott árucikk után érdeklődő. Minél több pozitív benyomás éri az ügyfelet, annál biztosabb, hogy vásárló lesz belőle. Az első benyomást a képpel érjük el, ha ez egy szürkés hátterű fénykép ahol kivehetetlen a szín és forma, máris negatív benyomás érheti a szemlélődőt. Az még rosszabb, ha ne adj isten parkettára, padlóra, szőnyegre vagy csempére van téve a termék. Ezek mindenképpen kontár, nemtörődöm munka benyomását keltik, és hiteltelenné válhat a webáruház. Még a használt ruháknál is szükséges a megfelelő kép a termékről, hogy látható legyen, pontosan mit vesz a vásárló.

Reklámok

A háttér

A tárgy- illetve termék fotózás megkezdése előtt legfontosabb feladatunk a háttér megválasztása. Alapvetően az egyszínű háttér a legmegfelelőbb. Ezt papírtekerccsel lehet a legegyszerűbben megoldani. Feltesszük a tekercset egy állványra és onnan leengedve a padlóra máris egy megfelelő nagyságú hátteret kapunk. Ha gyűrődik vagy piszkolódik a papír levágjuk és újat tekerünk le. Ezzel a megoldással mindig megfelelő, jó minőségű alapot kapunk a fényképezéshez. Nagyon fontos a kereskedelmi fényképezésnél a háttér megválasztása. Termékeknél előnyben részesítjük a fehér hátteret, hisz ezzel tudjuk kihangsúlyozni, a termék legjobb tulajdonságát, a kinézetét. A színes hátterek elvonhatják a figyelmet magáról a termékről, illetve lényeges tulajdonságát mellékesként tüntethetik fel. A legnagyobb, és legsikeresebb webáruházak is a fehér háttér mellett döntöttek. A koncepció lényeges része az eladás, ezt legfőképpen az első benyomással érhetjük el. Az első benyomás az eladásra kínált termékeknél az elsődleges kép. A kép pedig a termékről szóljon, annak kinézetéről, és megfeleléséről, ennek elengedhetetlen feltétele a megfelelő háttér alkalmazása.

A fényképezőgép

Mindenki a legjobb eszközökkel szeret dolgozni, hogy a legkiválóbbat hozza ki magából. Úgy hisszük csakis a legjobbal lehet a legmagasabb színvonalú munkát végezni. Ez így is van. Viszont a „legjobb” szubjektív, mert mindenki más szempontok alapján ítéli meg mi is számára a legjobb. Ez elgondolkodtató ugye?. Van kinek a csoki fagyi, van kinek az erdei gyümölcs fagyi a legjobb és ez fokozhatnánk a több száz fagylalt ízt felsorolva. Így van ez a műszaki eszközökkel, a fényképezőgéppel is. A profi művészek egymás közt, és az amatőr fotósok hada is vitatkozhatnak melyik fényképezőgép számukra a legjobb. Mindenki a saját szemszögéből nézve választja ki a számára legmegfelelőbb eszközt. Nem minden esetben elegendő megvenni a DxOMark listáján legjobbnak ítélt fényképezőgépet. A szempontok figyelembe vétele rettentő fontos a számunkra megfelelő gép kiválasztásakor. Mire is figyeljünk? Az első és roppant mérvadó kritérium, hogy milyen fotózásra fogjuk legfőképpen használni a fényképezőgépet. Nem mindegy, hogy családi fotózásra használjuk vagy üzleti célokat is ki kell szolgálnia, főleg mozgó célpontokat fotózunk vagy állót. Ez csak néhány nagyvonalakban felvázolt, de mégis alapvető feltétele választásunknak.

A korábban említett DxOMark fényképezőgép lista első top 10-ében, sőt a top 20-ában is a Nikon gyártmányú gépek – elsöprő sikerrel –, a helyezések közel 50%-át magáénak tudhatja. Ennek ellenére mi a Canon gépek közül választottunk egyet munkánkhoz. Az, hogy ezen márkanevű gépek nem kerültek be a top 20-ba, semmit sem von le a profizmusukból. Vásárláskor döntésünk ezen márka termékére esett. Majd egy fejlettebb technikai tudású gépre volt szükségünk, de újra ezen gyártónál maradtunk. Tökéletes választásnak bizonyult. Ezek a fényképezőgépek – a mi mércénkkel mérve –, utolérhetetlen élethűséggel adják vissza a velük fényképezett termékek színét, formáját, részleteit.